Muistatteko tätä?
455720.jpg
Tältä näytin vuosi sitten, 9.3.2007. Kokoa 2070gr ja pituutta 44cm.
Ja katsokaas minua nyt!!:)
1393386.jpg
Näin paljon olen kasvanut. Painan nyt n. 8300gr ja pituutta ehkä vähän reilut 70cm. Konttaan vauhdilla, nousen tukea vasten seisomaan, seison ilman tukea ja mikä parasta, otin muutama päivä sitten ensimmäiset askeleenikin. Tosin totesin, että se oli vielä sen verran hankalaa puuhaa etten ole sen jälkeen viitsinyt kokeilla vaan menen nelivedolla, kun sillä tyylillä pääsee paljon lujempaa.

Olen perheeni ilopilleri ja täystuho. Siivoaminen tuntuu vanhemmistani tällä hetkellä sangen turhalta puuhalta, sillä minä ehdin hetkessä sekottaa paikat uudelleen. Löydän kaikki kaapit ja laatikot, tyhjennän niiden sisällön hetkessä, osaan erittäin tehokkaasti syödä leipää ja naksuja tuottaen tuolin ja pöydän alle keon murusia. Syön reippaasti ja vaadin ruokaa äänekkäästi, olen jopa oppinut vihdoin syömään kokkareistakin ruokaa, vatsakin toimii äärimmäisen hyvin ja usein isommat lapset nyrpistävät nenäänsä ja toivovat pikaista vaipanvaihdoa pikkusiskolleen.

Olen tyytyväinen lapsi, touhuan ja höpöttelen omalla kielelläni, mutta ilmoitan kyllä, jos joku asia on vialla. Olin ennen kovasti äidin tyttö, mutta koska olen viime aikoina viettänyt enemmän aikaa iskäni kanssa, on minusta tainnut nyt tulla enemmänkin iskän tyttö.  Päätin myös parisen viikkoa sitten, ettei äidin enää tarvitse kaupata minulle mitään hankalasti syötävää tissinlutkua. Pullosta saa yömaidon paljon helpommin. Kerran yössä vaadin vielä palveluja. Muutoin nukun kohtuullisen mukavasti, tosin nuo ainaisen flunssat vähän haittaavat nukkumista, samoin korvatulehdukset, joita minulla oli tuossa kaksi parin viikon sisään. Ekalla kerralla korvani tutki kummitätini, jonka äitini näki harjoittelussa ollessaan ja pyysi pientä palvelusta. :) Seuraavan kerran korvani katsotaan varmaan aprillipäivänä jolloin minulla on (viimeinen ?)  kasvu- ja kehityskontrolli lasten poliklinikalla.  Äitiäni vähän harmittaa ettei kukaan tutuista lääkäreistä (paitsi ehkä kummitätini) ole silloin töissä vaan ovat lomalla. "Omalääkärini" on sairaslomalla, mutta hän oli kyllä käynyt osastolla  poikkeamassa yhtenä päivänä silloin kun äiti oli siellä harjoittelussa ja äiti kertoi minulta terveisiä. :)

Täytin 1v. sunnuntaina 9.3. Lauantaina meillä oli lähisukua (kummit, isovanhemmat) juhlimassa. Olin vielä päiväunilla kun vieraat saapuivat. Siksipä olinkin melkoisen hämmästynyt, kun heräsin. Katselin kaikkia isoilla silmilläni, enkä oikein tiennyt, että mitä paketeille olisi pitäny tehdä. Onneksi isosisarukseni osasivat tämän homman ja lahjapaperit vaan rapisivat vinhaa vauhtia. Sain lähinnä vaatteita, sekä pari pehmolelua ja kummitädiltäni yhden kahvilusikan kaiverruksella. Omalta perheeltäni sain kylpyleluja ja duploja, isosisarukseni tosin meinasin omia nämä kaikki lelut, onneksi äiti ja isä pitivät puoliani. :)