Päivällä mamma kävi osastolla sylittelemässä neitiä ja kertoi sitten minulle kuulumiset.
Siellä tyttö oli tiukasti kapalossa, päässä ohut valkoinen myssy jonka päällä vielä villainen pipo. Käsissä tumput. Hoitaja oli kertonut, että ekg- käyrä oli taas otettu ja lääkäri oli käynyt sitä ilmeisesti tutkimassa.
Hemoglobiini vauvalla oli edelleen hieman matala, mutta siitä hoitaja ei ollut kovin huolissaan.

Illalla lähetin miehen sekä ostamani nallen sairaalalle. Kun en itse pääse vauvan lähelle, saa hän ainakin äidiltään terveisiä nallen muodossa. Tyttö oli edelleen teho-huoneessa, mutta lääkäri tosiaan oli antanut luvan siirtyä tavalliseen huoneeseen. En sitten tiedä missä vaiheessa siirto tapahtuu. Ekg-käyrässä ei ollut näkynyt mitään ihmeellistä, se oli kuulemma ollut ihan ok. Tyttö oli nukkunut sikeästi koko isänsä vierailun ajan. Minä sain tuliaisiksi pienen pätkän videokuvaa.

Itse olen yrittänyt käyttää rintapumppua ahkerasti, myös öisin, ja vienyt aina kerran päivässä maitoa maitokeittiölle vauvaa varten. On siinä yön tunteina tullut yhtä ja toista mietittyä, kun olen nuokkunut lypsykoneen vieressä. Onneksi maitoa on tullut vauvan tarpeiksi, ellei vähän ylikin.

Elättelen toiveita, että pääsisin huomenna edes pienen vilkaisun näkemään tyttösestä. Naapurin kyydillä pääsen varmaan sairaalalle, koska autoa ei ole käytössä. Mies lähtee isompien lasten kanssa tätinsä hautajaisiin, joten minulle ei jää autoa.
Flunssa tuntuu vähän helpottavan, mutta yskänpuuskia tulee vielä ajoittain eli ihan varma en ole uskallanko sittenkään osastolle vielä mennä. Parempi ehkä yrittää pysytellä vielä huominenkin kotona.
455722.jpg