Voihan vaaka.... 2kg rajapyykki on ollut koko ajan niin lähellä ,mutta tätä tahtia kuitenkin niiin kovin kaukana.
Aamulla sain taas itse punnita neidin. Toiveikkaana katsoin lukemaa...mutta ei...alaspäin taas tultiin 20gr. Johan se nyt paino pomppii ees taas, kumma juttu. Paino tänään siis 1910gr, kahtena edellisenä päivänä on ollut 1935gr.

Illalla hoitaja totes mulle, että oletko huomannu että neidin kakka on aika vihreetä. No enpä ollut tosiaan tajunnut, ettei vastasyntyneen kakan kuulu ihan sen väristä olla, vaan pitäis olla kellertävää ryynimäistä. Mut eipä hoitaja osannut sanoa, että mistä se vihreys johtuu.

Neidin maitomäärä oli tänään nostettu 60ml, eilen se oli vielä 50ml. No minä sitä en tiennyt, vaan imetin neidin päivällä ja punnitsin ja sain määräksi 50gr=50ml ja olin tyytyväinen. Kunnes hoitaja totesi, että määrää oli nostettu 10ml. Toisella syötöllä neiti sai rinnasta 45ml, joten sen jälkeen olikin sitten tiedossa pakko syöttöä 30ml verran pullosta. Vaan mulla oli siinä vaiheessa sylissä niin syvässä unessa oleva neiti, ettei pullosta enää mennyt kuin vähän reilu 10ml.

Verikokeita oli aamulla otettu ja ne olivat lääkärin mukaan ihan ok. Jatketaan samalla kaavalla, hän totesi.
Lääkäri tutki neidin, otti lopuksi mahanahkasta kiinni, venytti ja heilutti ja totesi, että vielä se vaan on teidän vauvalla vähän liian iso nuttu.

Päivät sujuvat tutulla kaavalla. Aamulla heitin miehen ja lapset töihin ja hoitopaikkaan. Menen sairaalalle, olen siellä neljään , haen miehen ja lapset. Tullaan kotiin, syödään, mä keitän lypsyvehkeet. Menen takaisin sairaalalle puoli yhdeksän iltasyötölle. (Luojan kiitos me asutaan näinkin lähellä sairaalaa!!!)
Tulen kotiin, istun rintapumpun viereen. Nukkumaan, muutaman tunnin päästä herään pakottavaan tunteeseen rinnoissa, istun rintapumpun viereen, nukun, herään taas muutaman tunnin päästä pakottavaan tunteeseen tai märkään paitaan. Ja sitten onkin jo aika lähteä sairaalalle.....


462285.jpg
Aamulla ennen punnitusta